شناسهٔ خبر: 27302 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان:

تعداد ورودی‌ها به حرفه مهندسی در هرمزگان رضایت بخش نیست

غلام حسین شیری مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه تعداد ورودی‌ها به حرفه مهندسی در هرمزگان رضایت بخش نیست خواستار آسیب شناسی بیشتر در جمعیت ورود به حرفه مهندسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، مهندس غلامحسین شیری، مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان در بازدید از نحوه برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، كاردانان فني و معماران تجربي افزود: پذیرش در این آزمون بر اساس کسب حد نصاب است و رقابتی بین داوطلبان برای پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه تعداد پذیرفته شدگان سال گذشته این آزمون در استان هرمزگان رضایت بخش نبوده است، گفت: در برخی از رشته‌ها تعداد پذیرفته‌شدگان زیر ۱۰ درصد بوده که در یکی از رشته‌ها از ۳۱۴ نفر شرکت کننده فقط یک نفر پذیرش شده بود و این نیازمند آسیب شناسی جدی است.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان  این آمار را باید از زمان تحصیل دانشجویان آسیب ‌شناسی و مشکل اصلی را در تعداد کم پذیرفته شدگان پیدا کرد.

وی در ادامه به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون اشاره کرد و بیان داشت: امسال دو هزار و ۶۸۷ نفر از مهندسان، ۵۷ نفر كاردان فنی و پنج نفر معمار تجربی برای شركت در اين آزمون ثبت نام كرده‌اند  که از مجموع دو هزار و ۹۹۸ نفر شرکت کننده، ۶۵۶ نفر خانم و دو هزار و ۳۴۲ نفر آقا هستند.

شیری ادامه داد: در اين آزمون مهندسانی كه سه سال از زمان فارغ التحصيلی آنان گذشته و كاردانانی كه پنج سال از زمان دريافت مدرك تحصلی آنان گذشته در هفت رشته عمران، معماری، شهرسازی، مكانيك، ترافيك، برق و نقشه برداری با هم رقابت می‌كنند.
به گفته وی، مفاد اين آزمون مباحث بيست و دو گانه مقررات ملی ساختمان است كه مهندسان پس از پذيرفته شدن در اين آزمون می‌توانند پروانه اشتغال به كار از اداره كل راه و شهرسازی استان دريافت کرده و رسما وارد حرفه مهندسی شوند.
مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان عنوان کرد: برای افرادي كه در اين آزمون ۵۰ درصد نمره حدنصاب را كسب كنند پس از ارايه سوابق حرفه‌ای و مدارك لازم پروانه اشتغال به كار صادر می‌ِشود.

وی در پایان با بیان اینکه نتایج این آزمون آبان ماه اعلام می‌شود، افزود: نوبت دوم آزمون نیز بهمن ماه برگزار خواهد شد.

نظر شما